“Tots nosaltres sabem alguna cosa. Tots nosaltres ignorem alguna cosa. Per això, aprenem sempre.Paulo Freire

Què estic aprenent?

Què estic aprenent, com a persona i com a voluntària, a partir del treball amb dones immigrades magribines nouvingudes?

· A acostar-me a unes persones que tenia al costat i no coneixia; a deixar de viure en paral·lel i trobar punts de confluència.

· A ampliar el meu mapa mental; a veure la realitat més enllà dels meus patrons culturals.

· A partir del respecte i l’acceptació (no del qüestionament) davant d’actituds, comportament o respostes que d’entrada em poden sobtar.

· A descobrir persones amb molts recursos personals, que només tenen la limitació de la llengua.

· A veure la diversitat dins del col.lectiu de dones magribines, segons el lloc de procedència, la seva formació i les experiències viscudes.



Laura Vidal-Sant Boi
Col.laboradora del Col.lectiu Suma